free counters

Thursday 8 December 2011

tuntut permohonan maaf

DAP: Musa tak berhak tuntut permohonan maaf-Malaysiakini
DAP membidas Datuk Musa Sheikh Fadzir sebagai tidak berhak untuk menuntut permohonan maaf daripada dua akhbar berbahasa Cina yang didakwa menyiarkan pembohongan berhubung ucapannya dalam perhimpunan agung parti itu di Kuala Lumpur.

NONEADUN Komtar, Ng Wei Aik (kiri) berkata, timbalan ketua badan perhubungan Umno Pulau Pinang itu mungkin tidak menuturkan kenyataan yang disiarkan di muka depan kedua-dua akhbar berkenaan - Kwong Wah Jit Poh dan Guang Ming Daily.

Bagaimanapun, kata Ng, rakan Musa dalam Umno yang juga perwakilan Melaka - Hasnoor Sidang Hussein - memang mengeluarkan kenyataan yang dipertikaikan itu, semasa perhimpunan agung Umno yang lalu.

Katanya, Hasnoor dipetik dalam akhbar-akhbar berkenaan dan Malaysiakini sebagai berkata parti komponen BN perlu menyerahkan kepada Umno semua kerusi yang mereka tidak yakin untuk menang dalam pilihan raya umum baru-baru ini.

Hasnoor juga, dakwa Ng, berkata bahawa MCA dan Gerakan tidak boleh memenangi kerusi tertentu di Pulau Pinang dan mereka perlu menyerahkan kerusi berkenaan kepada Umno.

Katanya, Musa tidak boleh menafikan bahawa Hasnoor rakannya dalam Umno dan kenyataannya mencerminkan sikap parti itu yang didakwa Ng, tidak menghiraukan kewujudan dan relevannya parti komponen BN lain.

Gerakan, MCA membisu

Ng mempersoalkan apa yang didakwanya kurangnya keberanian di kalangan pemimpin MCA dan Gerakan untuk menyangkal kenyataan tersebut walaupun ia bukan dari Musa.

Beliau berkata, ini menunjukkan kedua-dua parti tersebut menyedari bahawa kenyataan itu telah dibuat oleh seorang perwakilan Umno dan tahu bahawa mereka tidak boleh begitu sahaja menolak perkara itu.

NONENg menambah, Musa mungkin boleh meminta kedua-akhbar berkenaan menyiarkan pembetulan tetapi tidak sepatutnya diminta memohon maaf kepada Umno dan BN Pulau Pinang.

Semalam, Musa (kanan) mengadakan sidang akhbar di Pulau Pinang untuk menyangkal laporan kedua akhbar tersebut, yang menurutnya sebagai "pembohongan dan berita palsu", dan memberi mereka tujuh hari untuk menyiarkan pembetulan di muka depan dan memohon maaf kepada beliau, Umno dan BN Pulau Pinang.







________________________________________

INI MAMAK MENGAROT SJA..

MAU TUNTUT MAAF PLK..

SEPATOTNYE INI MAMAK PERLU MINTAK MAAF SEBAB MENYAMAR JD MELAYU.HAHA

UDAH2 LA TU..HAHA

ANAK MUDA TOLAK UMNO


No comments:

Post a Comment