free counters

Monday 12 December 2011

ANAK MUDA TOLONG INGAT SEJARAH


Draf pindaan AUKU siap bulan depan
Draf pindaan terhadap Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 akan disiapkan sebelum akhir Januari tahun, kata Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamad Khaled Nordin.
Katanya, ia juga dijangka dibentangkan dalam mesyuarat parlimen pada Mac tahun sama.
NONEDalam kenyataan hari ini, Khaled (kanan)turut mengumumkan keahlian jawatankuasa pindaan AUKU yang dipengerusikan oleh Timbalan Rektor (Hal Ehwal Pelajar dan Alumni) Universiti Islam Antarabangsa Prof Dr Nik Ahmad Kamal Nik Mahmod.
Menurut senarai yang diedarkan kepada media itu, keanggotaannya melibatkan pakar perlembagaan, pensyarah universiti, pendaftar dan wakil persatuan kakitangan akademik universiti.
Turut dilantik mengganggotai jawantakuasa sepuluh anggota itu Penasihat Undang-undang Universiti Teknologi Mara Datuk Prof Emeritus Dr Shad Saleem Faruqi, Presiden Persatuan Kakitangan Akademik Universiti Kebangsaan Malaysia Prof Madya Noor Aziah Mohd Awal dan pengarah bahagian hal ehwal pelajar jabatan pengajian tinggi Prof Azali Mohamed.
Ia akan diurussetiakan oleh unit undang-undang kementerian pengajian tinggi, kata Mohamad Khaled lagi.

"Sehubungan dengan itu, semua universiti melalui para mahasiswa dan ahli-ahli akademik hendaklah mengadakan perbincangan dan keputusan boleh dikemukakan kepada jawatankuasa ini melalui sesi perjumpaan atau penggunaan media sosial," katanya.
Dalam masa yang sama, Mohamad Khaled berkata, beliau difahamkan beberapa sesi perbincangan akan diadakan bersama wakil Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) melalui meja bulat yang dikelolalakan oleh timbalannya Datuk Saifuddin Abdullah.

________________________________________________________________________
ANAK MUDA TOLONG INGAT SEJARAH.
JANGAN JADI BODOH. INGAT DULU MACAM MANA ISA KANTOI.
INI TUNGGU MASA NAK TERGELAK.
NAK PECAH PERUT.
KAH KAH KAH KAH.

JANGAN PERCAYA MULUT ORANG UMNO.
KATA NAK MANSUH ISA.
TIBA TIBA TANGKAP LAGIIII.
MASIH AMALKAN PENAHANAN TANPA BICARA.
INI SEMUA NAK KENCING ATAS KEPALA ANAK MUDA.
INGAT ANAK MUDA BODOH MACAM MPP UITM KE ?
CIUM DAN JILAT KETIAK SAHOL KEMBANG TU ?

ADOI!!!

JANGAN LUPA SEJARAH.
LIHAT DAN NILAI APA YANG TERJADI.
DUNIA INI MILIKMU WAHAI ANAK MUDA.

ANAK MUDA TOLAK UMNO!

No comments:

Post a Comment