Wednesday, 30 November 2011

ye ke umno tak gentar..

Najib: Umno bukan parti ABC, tak gentar dakap demokrasi-Malaysiakini
Umno bukan parti yang gentar terhadap demokrasi seperti tuduhan seteru politiknya, dakwa presidennya, Datuk Seri Najib Razak.

Sebaliknya, tegas beliau Umno adalah parti yang mendakap demokrasi bak kata pepatah Inggeris "the proof of pudding is in the eating" (belum tahu buruk baiknya kalau belum dicuba).

NONEKatanya, sejak beliau mengambil tampuk pemerintahan kerajaan dan parti sejak 30 bulan lalu, beliau bersama Majlis Tertinggi Umno, Dewan Tertinggi BN mahupun kabinet mengambil keputusan untuk melaksanakan proses islah dan pembaharuan termasuk memberi lebih ramai ahli Umno hak untuk memilih pemimpin mereka.

"Kita bukan seperti pihak lawan. Contoh pertama, Parti A, jawatan ketua umum sudahlah tidak dipilih secara demokratik, lebih berkuasa pula Presiden parti.

"Contoh kedua, Parti B sebuah parti yang memakai gelar demokrasi, namun langsung tidak demokratik. Apakah demokratik namanya kalau perwakilan cawangan memilih 20 orang ahli jawatankuasa pusat dan kemudiannya ahli jawatankuasa pusat tersebut pula, memilih kepimpinan tertinggi parti? Ini jelasnya, tidak sama sekali mencerminkan kehendak ahli terbanyak," katanya.

Menurut Najib, contoh ketiga adalah parti C yang kononya memperjuangkan negara kebajikan.

"Lahawlawala... Jawatan mursyidul am pun tampaknya tidak diundi secara demokratik, tetapi ternyata lebih berkuasa dari presiden.

"Sama juga dengan parti A. Tambahan lagi parti A itu, suami, ketua umum, isteri presiden anak perempuan sulung, naib presiden, timbalan presiden pulak...hmmm...tak payahlah kita cerita," katanya sinis.

_____________________________________________________

INI ORG TAU KUTUK SJA..KESALAHAN SENDIRI X MAU CRI..

TAU CKP SJA X GUNA..KLO CKP..SPE2 PON BOLEH CKP..BUKTIKAN LA UMNO X GENTAR..HAHA


MAU TIPU ORG YG BODOH BOLEH LA..RAKYAT SKRG X BODOH..RKYAT SKRG LEBIH MENGERTI.


KASI POTONG INI BAJINGAN..HAHA


SUDAH BERDEKAD UMNO TIPU MELAYU..ITUPN ORG MELAYU MASIH SKONG UMNO LG..


SEDAR2LAH..JGN UNDI INI PARTI..


ANAK MUDA TOLAK UMNO

umno menipu lagi..

Lagi dakwaan penipuan dalam daftar pemilih-Malaysiakini
Seorang lelaki yang berhasrat untuk mendaftarkan namanya sebagai pengundi terkejut apabila mendapati nombor kad pengenalannya telah didaftarkan atas nama individu lain.

Lelaki berkenaan yang berusia 38 tahun dan kini menetap di Petaling Jaya, Selangor berkata, sebaik beliau melakukan semakan di laman web rasmi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mendapati nombor kad pengenalannya telah didaftarkan sebagai pengundi di Kuala Krai, Kelantan.

NONELebih menimbulkan tanda tanya apabila nama individu yang tertera dalam senarai itu, dipaparkan sebagai Zulkifly Mohamed Yusof dan turut meletakkan status jantinanya sebagai perempuan.

Perkara berkenaan didedahkan ADUN Ayer Keroh, Khoo Poay Tiong, ekoran lelaki berkenaan ke Pejabat Pusat Perkhidmatan DAP Melaka berhubung masalah itu.

Menurut Khoo, ketika semakan pada laman rasmi SPR, didapati nombor kad pengenalan lelaki berkenaan didaftarkan sebagai seorang pengundi di Kuala Krai, Kelantan, dengan menggunakan nama 'Zulkifly Mohamed Yusof,' sedangkan lelaki itu mendakwa tidak pernah menetap di Kelantan.

"Apabila mendapati nombor kad pengenalan barunya telah didaftarkan, kami memeriksa nombor kad pengenalan lamanya pula kerana memikirkan ini mungkin satu kesilapan.

"Bagaimanapun, nombor kad pengenalan lamanya juga turut didaftarkan atas nama orang berkenaan," katanya.

NONEKhoo berkata, satu aduan rasmi telah dibuat semasa pertemuannya dengan pegawai SPR Melaka bagi membolehkan SPR menyiasat perkara berkenaan.

"SPR perlu menyiasat dan memperjelaskan bagaimana perkara ini boleh berlaku.

"Pada masa sama, saya juga menyarankan kepada semua pengundi berdaftar supaya memeriksa daftar pemilih yang terbaru bagi memastikan nama mereka masih ada," katanya.

Sementara itu, seorang jurucakap SPR, ketika mengesahkan laporan berkenaan, berkata, satu siasatan akan dijalankan sebelum sebarang tindakan susulan diambil.







_________________________________________________________

LAGI PENIPUAN DIJALANKAN..HAHA
ABIS 1..1 LAGI KANTOI..HAHA
SEMAKIN HANG BUAT CMNI.SEMAKIN DEKAT JUGAKLAH BERSIH 3.0 AKAN DILANCARKAN..
TUNGGU MASE JE LA..RAKYAT MAHUKAN PILIHANRAYA YANG BERSIH..
MAHUKAN PEMIMPIN YG ADIL..BKN ZALIM SEPERTI MONGOLIA DAN LEMBU2NYA..
TAU TIPU SAJA..HAHA..HIDOP DAN MATI HANYE UNTUK MENIPU..

ANAK MUDA TOLAK UMNO

Tuesday, 29 November 2011

Kak Ijat berang

Projek lembu: Pemimpin PKR diberi amaran keras-Malaysiakini

Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Jalil hari ini memberikan amaran keras kepada pemimpin PKR kerana memainkan isu projek lembu, Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) yang diterajui suaminya.

NONESambil menegaskan beliau tiada kaitan dengan projek lembu itu, Shahrizat berkata beliau tidak takut dengan serangan oleh Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin dan Pengarah Strategik parti itu, Rafizi Ramli.

"Senyum punya senyum, saya tak larat nak senyum lagi... Itu belum angkat kain lagi. Wahai Zuraida, ketua (Wanita) PKR yang biadap, cik puan ingat kami takut dengan kamu. Oh, suruh saya letak jawatan, siapa kamu?" soalnya.

Ketika menyampaikan ucapan dasar dalam persidangan Wanita Umno di ibu negara, hari ini, Shahrizat menyifatkan tindakan Zuraida seolah-olah "gajah depan mata tak nampak".

"Ada MP (anggota parlimen) Kelantan, sepatutnya jaga pengundi tetapi sibuk di Kuala Lumpur, tutup pusat khidmat. Tanya Machang," katanya di hadapan lebih 900 perwakilan.

Supaya dilihat konsisten, katanya, Shahrizat juga menggesa Zuraida mendesak Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Ismail meletakkan jawatan.

"Saya gesa ketua wanita gesa presiden PKR letak jawatan atas angkara suaminya ketua umum yang pernah dihukum dan disabit pelbagai angkara," katanya.

NONESementara itu, Rafizi (kiri) pula dilabelkan sebagai "si Tanggang muda" berikutan serangan bertali-arus yang ditujukan padanya.

"Anak muda ini, apa namanya? Rafizi? Mafizi? (Dia) adalah si Tanggang muda, sepatutnya belajar dengan ibu-ibu di sini, bukan jadi anak derhaka, jual agama dan bangsa," kata Shahrizat.

Dilihat melepaskan geram di gelanggang sendiri, Shahrizat yang kerap diam menghadapi isu itu menyifatkan penjelasannya hari ini sebagai "mukadimah" sahaja.

"Oh, mentang-mentang saya sapu ketua di zaman krisis, jangan siapa fikir saya lemah walau senyum saya meleret," katanya.

Pada masa yang sama, tanpa menyebut khusus mana-mana pihak, menteri pembangunan wanita itu mengingatkan ahli Umno supaya tidak mengambil mudah peranan wanita dalam parti.

"Kita Wanita tak pernah curang. Tetapi bila kita susah, apakah mereka bantu kita? Adakah mereka setia bersama kita?" soalnya.


_____________________________________________

SUDAH BERTALU2 DIHENTAM..MASIH X MENGAKU KA..

KLO BUAT CKP SJA..HAHA

ANJING2 KO BLEH LA KO TIPU..

INI LA DIE..PEMIMPIN UMNO YG MKN DUET RAKYAT DAN X SEDAR DIRI..

KLO KO GUNE DUET SENDIRI ATAU PINJAMAN BANK.RAKYAT X KESAH..

INI GUNE DUET RAKYAT..PE CER?..HAHA

LGPN YG SUROH KO LETAK JAWATAN BKN SJE WANITA PKR..TP UMNO PUNYE ORG PN SUROH..HAHA

BOLEH JALAN LA..


ANAK MUDA TOLAK UMNO

Pakdin terdesak

TPM: DAP 'parti paling rasis' mahu negara republik-Malaysiakini

Selepas dua tahun, isu cubaan menjadikan Malaysia negara republik oleh DAP dibangkitkan kembali; kali ini oleh Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Sambil menyifatkannya "parti paling rasis", Muhyiddin mendakwa tembelang DAP - dengan mengetepikan nilai, sejarah dan jati diri negara bangsa berpaksikan kedaulatan Raja-raja Melayu dan Islam - semakin kelihatan.

"Masakan tidak, mereka berani mencadangkan supaya jawatan Perdana Menteri dipilih secara langsung dalam pilihan raya tanpa perlu dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong.

"Apa maknanya ini? Maknanya, sistem demokrasi berparlimen dan raja berperlembagaan yang kita amalkan selama ini sudah tidak sesuai lagi dengan tembolok mereka untuk melahap kuasa," kata timbalan perdana menteri.

Akhbar Umno Utusan Malaysia pada 13 Disember 2009 melalui kolumnis kontroversinya Awang Selamat pernah membayangkan wujud usaha "sistematik menuju ke arah negara republik dengan sasaran utama untuk menulis semula perlembagaan."

Berucap ketika merasmikan persidangan tiga sayap Umno di Kuala Lumpur, Muhyiddin berkata, dominasi DAP di Selangor dan kemenangan di Pulau Pinang seolah-olah memberi lesen paling besar kepadanya untuk menyerlahkan sikap "cauvinis melampau".

"Namun, orang Melayu mesti berwaspada. Jangan sampai terpedaya dengan muslihat jahat DAP. Tujuan sebenar parti paling rasis ini bukanlah untuk memberi kuasa kepada orang Melayu, jauh sekali menyerahkan kepimpinan parti itu kepada orang Melayu.

"DAP hanya mahukan si Melayu yang malang ini menjadi kuda tunggangan yang kerjanya sekadar menjaga kepentingan cauvinis DAP," katanya.

Aliran Islam pembangkang

Bukan sahaja DAP, Muhyiddin juga mengambil peluang mengkritik dua lagi rakan Pakatan Rakyat PKR dan PAS.

Sambil menyifatkan PKR sebagai parti "ultraliberal" yang tiada asas moral dalam perjuangan, Muhyiddin mendakwa PKR sedang dibelenggu krisis kredibeliti.

"Walaupun satu pihak dalam PKR menggunakan hujah agama manakala satu pihak lagi menggunakan hujah ultraliberal melampau, matlamat mereka cuma satu, iaitu mempertahankan ketua umum mereka," katanya.

Manakala PAS pula dipersoalkan kerana didakwa menganggap sokongan DAP dan PKR lebih penting berbanding prinsip perjuangan sendiri.

"Nampaknya, apa yang berlaku hari ini bukan PAS Ganti Umno seperti yang dicanang oleh mereka. PAS takkan boleh menggantikan Umno kerana Umno tiada galang-ganti. Yang sebenarnya berlaku ialah DAP ganti PAS," katanya.

"Pemimpin DAP berceramah, penyokong PAS bertakbir. Tetapi apabila PAS menyebut tentang Negara Islam, pemimpin DAP lah yang pertama sekali mengecam PAS. Dan apabila dikecam, PAS diam seribu bahasa. Apa maknanya ini?"

Tindakan itu, dakwa Muhyiddin lagi bermakna DAP memberi definisi kepada Islam yang dianuti PAS dan menjadi penentu arah aliran Islam yang dibawa oleh pakatan pembangkang.

PAS sebelum ini mengetengahkan idea "PAS ganti Umno" melalui pelbagai seminar dan ceramah di seluruh pelosok negara ini.


____________________________________________

SIAPE YG RASIS SEBENARNYE?..

ASYIK MENYALAHKAN PARTI LAIN..KESALAHAN PARTI SNDIRI X NAMPAK..

PE CITER?..DASAR PARTI TIPU ORG MELAYU..

UMNO DAH TERDESAK..KELUARKAN ISU2 BODOH..ISU PERKAUMAN.ISU TU JE LA YG PAKDIN BOLEH MAIN..HAHA

DIE DA TAU..DIE AKAN DIKUBURKAN..HAHA

NAK TIPU ORG2 KAMPUNG..ORG YG X DE INTERNET BOLEH LA.HAHA

PAKDIN DAH TAKOT..SEBAB KLO KALAH..KEMPUNAN LA DIE NK JD PM..HAHA



ANAK MUDA TOLAK UMNO


Terdesak gile..tak kan hantar budak kot..

SATU perhimpunan aman yang dianjurkan oleh peguam-peguam seluruh Malaysia baru sahaja berlangsung di Parlimen hari ini.

Perhimpunan tersebut dengan tema "walk for freedom" diadakan bagi membantah akta perhimpunan aman 2011 yang akan dibentangkan di parlimen.

Rasanya sudah banyak blog-blog dan portal berita yang melaporkan hal ini, maka tak perlulah ReJaM© buat perkara yang sama.


Kali ini ReJaM© nak bongkarkan sudut yang barangkali tidak didedahkan oleh media iaitu bagaimana budak-budak dipergunakan kononnya untuk menghalang perhimpunan ini.

Semasa para peserta perhimpunan berkumpul di Kelab Taman Perdana Diraja, Kuala Lumpur sebelum berarak ke parlimen, sekumpulan budak-budak dilihat berada di kawasan berhampiran.

Mereka dikatakan kumpulan yang ditaja oleh pihak tertentu untuk membantah perhimpunan ini. Kesemua mereka dilihat memakai baju kuning.


Menyedari gambar mereka diambil berulang kali oleh pihak media, tiba-tiba mereka membuka dan melipat-lipat baju itu di celah ketiak.



Apabila ditanya, apa tujuan mereka datang ke situ? Salah seorang dari mereka menjawab mereka datang suka-suka.

Mereka pada mulanya tidak mengaku ada memakai baju kuning, namun selepas kami mengatakan bahawa kami ada gambar bukti, mereka akhirnya mengaku.

Mereka mendakwa "berkonvoi" dari Melaka beramai-ramai dengan baju kuning tersebut mengikuti satu program "suka-suka".

Pelik tapi benar, berkonvoi dari Melaka boleh singgah sebentar di parlimen alasan apakah ini? Lebih lucu ada juga program "suka-suka" siapalah yang anjurkan ye?


source: http://milosuam.blogspot.com/2011/11/tiada-sokongan-terpaksa-guna-budak.html#ixzz1f6mKnGux

_________________________________________________________

KETERDESAKAN UMNO TERSERLAH APABILA MENGHANTAR SEBILANGAN BUDAK2 MENGHALANG PEGUAM DAN RAKYAT BERARAK MEMBANTAH AKTA PERHIMPUNAN AMAN..

BUDAK REMPIT MNE LA EKAU KUTIP TU..HAHA..

UMNO TERDESAK..UMNO SUDAH BASAH TELOR..HAHA..

KITE LAWAN MEREKA..

ANAK MUDA TOLAK UMNO

Pru 13 Menentukan Segalenye

Muhyiddin: PRU-13 tentukan jatuh bangun Melayu-Malaysiakini

Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengingatkan anggota parti itu bahawa pilihan raya umum ke -13 adalah "ibu segala pilihan raya" yang akan menentukan jatuh bangun umat Melayu.

Bahkan beliau yang juga timbalan perdana menteri turut membangkitkan kebimbangan sama ada kuasa politik akan kekal pada parti itu atau terlepas ke tangan pihak lain.

"Saya mengambil sedikit masa untuk menyentuh tentang persoalan-persoalan yang berlegar di benak fikiran orang Melayu, tentang beberapa isu yang amat penting kepada kelangsungan mereka, supaya generasi muda dan sayap-sayap parti memahami apakah psikologi dan minda Melayu yang kita hadapi hari ini.

"Sesungguhnya, kita sedang berada dalam satu situasi yang amat kritikal. Pilihan raya umum ke-13 adalah ibu segala pilihan raya yang akan menentukan jatuh bangun umat Melayu. Apakah kuasa politik kekal berada di tangan kita? Atau akan terlepas ke tangan orang lain?

"Sanggupkah saudara-saudari melihat kuasa politik terlepas dari genggaman kita? Sanggupkah kita membenarkan pembangkang menawan Putrajaya? Sanggupkah kita melihat orang Melayu hilang kuasa di bumi sendiri? Jawapannya tentu sekali tidak," katanya.

Sehubungan itu, beliau menggesa ketiga-tiga sayap parti bersatu dan bersedia dengan kekuatan mental dan fizikal untuk menghadapi pilihan raya berkenaan.

'Jangan main belakang'

"Ketepikan perbezaan dan persengketaan. Lemparkan segala sifat tercela jauh ke lautan hitam. Buang yang keruh, ambil yang jernih. Yakinlah, perjuangan ini adalah jihad untuk agama, bangsa dan negara. Jihad untuk keadilan. Jihad untuk pertahan hak.

"Percayalah, pilihan raya umum nanti mempunyai makna yang cukup dalam kepada kelangsungan kita. Pilihan raya ini adalah medan jihad dan saudara-saudari adalah para mujahid dan mujahidah," tegasnya lagi.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan perasmian Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri Umno bertajuk "Menunjangi Survival Bangsa: Suatu Jihad" di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di ibu negara malam ini.

Peringatan itu dilontarkan susulan wujudnya persepsi kuasa Melayu semakin goyah susulan kemerosotan sokongan Umno dalam pilihan raya umum lalu dan ekoran dakwaan "fitnah jahat"
yang dilemparkan pada Umno.

Sementara itu, untuk mencapai kejayaan, Muhyiddin mengingatkan supaya tidak berlaku sabotaj dalam parti ekoran pemilihan calon pilihan raya.

"Jangan kita mencalit arang ke muka parti. Jangan sabo. Jangan boikot. Jangan cah keting. Jangan peteh sama sendiri. Jangan 'mandikan' calon-calon kita. Jangan tutup bilik gerakan. Jangan main belakang. Jangan lari ke luar negeri. Jangan tikam kawan.

"Jangan lakukan apa sahaja yang boleh menjejaskan peluang parti untuk menang dalam pilihan raya. Ingat, pilihan raya nanti adalah pertandingan hidup atau mati," katanya.


___________________________________________________________

JGN PERCYE SMA UMNO..

UMNO HANYE UNTUK KRONI2 DAN ANAK BINI..

JGN KASI MEREKA MENANG DALAM PRU 13..

KASI BANTAI HABIS-HABISAN..

BERSATU KITA BERSATU

DENGAN SETIA BERGANDING BAHU

TIPU TERUS MENIPU..KITE TIPU MELAYU..

ITULAH SLOGAN TERBARU MEREKA.HAHA..

PIGI DA..


ANAK MUDA TOLAK UMNO.

Monday, 28 November 2011

Ribuan berarak membantah akta perhimpunan aman..

Peguam Berarak ke parlimen bantah akta Perhimpunan Aman-Keadilandaily

KUALA LUMPUR 29 Nov: Peguam dari seluruh negara berarak ke parlimen bagi membantah penggubalan Akta Perhimpunan Aman 2011 yang dibahaskan hari ini.

Perarakan yang dinamakan Walk For Freedom itu bermula dengan perhimpunan di Kelab Taman Perdana Di raja dan turut disertai orang awam.

Lebih 1000 peguam dan orang ramai menyertai perarakan berkenaan bermula jam 12.30 tengahari.

Presidennya, Lim Chee Wee, sebelum perarakan berkata, peguam seluruh negara tidak boleh berdiam diri dan menyaksikan kebebasan rakyat disekat tanpa sebarang tindakan.

Ketua Jawatankuasa Perlembagaaan, Majlis Peguam, Syahrezan Johan pula berkata perarakan itu tidak bermotif politik, tetapi membantah tindakan tergesa-gesa kerajaan cuba meluluskan undang-undang yang bertentangan dengan perlembagaan.

Turut kelihatan hadir dalam perhimpunan itu Naib Presiden KEADILAN, N Surendran dan Pengarah Biro Guaman KEADILAN, Latheefa Koya, Ketua Wanita KEADILAN, Zuraida Kamaruddin, Pengarah Jawatankuasa Disiplin KEADILAN, Dr Tan Kee Kwong, Ketua Angkatan Muda KEADILAN, Shamsul Iskandar dan timbalannya, Khairul Anuar Ahmad Zainuddin.

Mereka yang berarak dilihat bersemangat melaungkan ‘bebas! Bebas! Bebas himpun! dan Bebas Rakyat bagi membantah Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman yang akan diundi di dewan rakyat hari ini

Kira-kira 200 anggota polis berserta trak FRU berkumpul di jalan masuk ke parlimen, namun tidak mengganggu peserta berkenaan.

Bagaimanapun, hanya 10 wakil Majlis Peguam yang dibenarkan memasuki parlimen diketuai Presidennya, Lim Chee Wee.

Mereka disambut oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan ahli-ahli Parlimen Pakatan Rakyat selepas melepasi pintu pagar parlimen.

Memorandum dari Majlis Peguam bagi membantah Rang Undang-Undang berkenaan disampaikan kepada Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk V.K Liew.

Sementara itu, terdapat satu kumpulan dipercayai anggota Persatuan Veteran Tentera Malaysia, Majlis Ayahanda Malaysia dan Gerakan Memartabatkan Perjuangan Negara turut mengadakan perhimpunan.

Mereka melaungkan bantahan terhadap majlis peguam, termasuk membuat provokasi dengan membakar T Shirt, memaksa pihak polis bertindak.


___________________________________________-

Ribuan Peguam dan rakyat berarak membantah akta perhimpunan aman..

biar umno takot..biar mereka tewas kli ni..biar mereka terkencing2..haha

buat undang2 surupa taik.die ingat kite dok dlm hutan ke..ni menunjukkan betape bangsatnye umno ni..


ANAK MUDA TOLAK UMNO.

umno jgn yakin sgt..

3.4 juta ahli belum jamin Umno menang p'raya-Malaysiakini
Anggota Umno diminta tidak mendabik dada dengan kejayaan parti mendaftarkan 3.4 juta anggota setakat ini.

NONEIni kerana kata Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan, jumlah sebesar itu belum menjamin kemenangan BN pada pilihan raya umum akan datang.

"(Ini kerana) ahli Umno hanya satu per empat daripada 12 juta pengundi," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Agenda Melayu ke-7 anjuran Alumni Kelab-kelab Umno Luar Negara, di Kuala Lumpur hari ini.

Beliau berkata setakat ini kira-kira tiga juta anggota Umno adalah pengundi berdaftar.

Justeru katanya, semua anggota Umno perlu berusaha keras meraih sokongan pemilih lain, terutama yang 'di atas pagar'.

"...kita kena dekati dan tarik pengundi selebihnya untuk menyokong Umno dan BN," katanya.

- Bernama

___________________________________________________
DEY UMNO DAN DACING..JGN BERANGAN LA..
BKN SUME ORG AKAN UNDI LU ORG PUNYA PARTI TAU.
MCM DA KONFEM JE RAMAI MENGUNDI UMNO-BN..HAHA..
RAKYAT DA SEDAR..LG2 ANAK MUDA..ANAK MUDA YG MASIH MENYOKONG DACING ADALAH ANAK MUDA YG TIDAK TAHU BERFIKIR..

ANAK MUDA TOLAK UMNO.

Rakyat Selangor Dpt Wifi Percuma

Wifi Percuma Seluruh Negeri Selangor Mulai 2012-FREEMALAYS



LANGKAH Kerajaan Selangor memperkenalkan Program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) perlu diteruskan dalam bentuk menyemarakkan penyampaian informasi dengan memperkenalkan Agenda Masyarakat Berinformasi, Negara Demokratik.

Pembahas Selangor yang juga Adun Rawang, Gan Pei Nei mencadangkan agar pimpinan negeri yang diketuai oleh Tan Sri Khalid merangka strategi informasi sebagai langkah penerangan kepada masyarakat yang lebih konprehensif.



"Agenda ini membawa misi untuk mewujudkan masyarakat yang demokratik, bebas, dengan menyalurkan ilmu, berita dan informasi yang berdasarkan fakta dan kebenaran" katanya.

Setakat ini, kerajaan negeri Selangor menyampaikan segala informasi mengenai program kepada rakyat melalui portal TV Selangor dan akhbar Selangor Kini serta Selangor Times.

Selain itu, beliau berkata kerajaan Selangor akan menyediakan perkhidmatan Wi-fi dan Broadband di seluruh negeri pada tahun hadapan yang merangkumi kawasan bandar dan luar bandar secara percuma.

Katanya tujuan penyediaan mekanisma perhubungan ini akan membukaan minda rakyat dengan informasi yang benar memberikan ruang kepada semua pihak mengemukakan idea baru dan tidak terkongkong, ujar beliau lagi.

"Kerajaan Selangor juga harus memberikan komputer percuma kepada golongan belia dan memberikan kursus dalam bidang ini untuk menguasai informasi dan teknologi terkini dalam dan luar negara," katanya.

Dibawah cadangan ini, semua pihak termasuk pimpinan negeri dan masyarakat perlu membuat satu perbincangan dan dialog terbuka setiap minggu bermula tahun hadapan diseluruh 56 Dun Selangor agar maklum balas dan suara hati rakyat dapat di dengar dan dasar kerajaan dapat diperjelaskan.

___________________________________________________
NI BRU BTOL KERAJAAN BANTU RAKYAT..
TGK LA SPE KERAJAAN SELANGOR KAN?..
KALO UMNO..MNE NK BG BENDE2 CMNI..LG DORG MKN DUET RAKYAT AD LA..

Shahrizat berlawak

Shahrizat: Saya tiada kaitan dengan projek lembu-MALAYSIAKINI
Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini menegaskan beliau tidak ada kena-mengena dengan isu berkaitan dengan projek ternakan lembu Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC).

azlanJusteru kata Ketua Wanita Umno itu, beliau tidak akan menggunakan perhimpunan agung Umno minggu ini untuk menjawab sebarang isu yang dibangkitkan pembangkang berkaitan NFC.

"Saya tidak akan jelaskan (isu NFC) tetapi ada satu, dua mesej yang nak saya jelas kepada pihak di luar sana semasa persidangan Wanita Umno nanti. Tunggulah. Sebagai pemimpin, kita kena banyak bersabar, tenang dan jangan cepat melatah.

"Saya tidak akan jawab. Kalau nak bertanya mengenai NFC, tanyalah kepada orang NFC. Saya hanya akan tumpukan pada Pergerakan Wanita Umno," katanya pada sidang media sempena Perhimpunan Agung Umno 2011, di Kuala Lumpur.

Bagaimanapun Shahrizat berkata beliau tidak akan menghalang mana-mana perwakilan untuk berbahas isu berkenaan NFC pada perhimpunan agung sayap itu Rabu ini.

azlanLaporan Ketua Audit Negara baru-baru ini menyatakan NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya diikuti dakwaan pembangkang wujud penyelewengan peruntukan kerajaan berjumlah RM250 juta kepada NFC, yang mana suami Shahrizat, Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail menjadi pengerusi eksekutifnya.

"Dalam politik (parti) mana tidak ada masalah, tambahan pula pembangkang, dia takut kerana Wanita Umno kukuh bersatu padu dan dia cuba untuk menggoyahkan Wanita Umno tetapi Alhamdulillah, Umno dan Wanita Umno tetap kental.

"Keimanan kita, keikhlasan kami tidak akan berganjak dan kita tak akan mudah melatah walau apa pun pembangkang nak buat sebabnya kita ikhlas dalam perjuangan untuk agama, bangsa dan negara," kata Shahrizat.

- Bernama

_____________________________________________________-

APE INI ORG..KATE TIADE KAITAN PLK..
PE CER?..TIPU SJA..
KALAU BUAT..CKP SJE..JGN TIPU ORG..LU SUDAH UNTUNG SAMA LU PUNYA PROJEK..SKRG LU MAU TIPU PULA..
PIGI DA..
UMNO MMG CMNI..SUME SME SJE..
TIPU MENIPU DIJADIKAN AMALAN..
MEMANG BANGSAT UMNO NI..

ANAK MUDA TOLAK UMNO

Sunday, 27 November 2011

Monorel Melaka kembali masalah

Monorel Melaka hadapi masalah lagi-Malaysiakini

Baru tiga hari operasi dimulakan semula, Perkhidmatan Monorel Melaka sekali lagi terpaksa dihentikan berikutan masalah hujan lebat.

Malaysiakini difahamkan, pada kejadian kira-kira jam 3.45 petang semalam, gerabak monorel berkenaan baru bergerak kira-kira 300 meter dari Stesen Hang Jebat di Pengkalan Rama sebelum ia berpatah balik ke stesen.

melaka monorailAkibat kejadian itu juga telah mengecewakan 18 pelancong Hong Kong kerana terpaksa membatalkan hasrat untuk menyaksikan keindahan bandaraya Melaka dengan menaiki perkhidmatan monorel.

Sementara itu, tambang RM10 setiap seorang untuk menaiki monorel berkenaan kemudiannya dikembalikan kepada pelancong terbabit.

Difahamkan juga keputusan membatalkan perkhidmatan berkenaan adalah berikutan ketiadaan sejenis cat thermal khas pada landasan yang membolehkan perkhidmatan dijalankan seperti biasa pada waktu hujan.

Tanpa cat berkenaan, roda monorel dikatakan tidak akan dapat mencengkam landasan dengan baik.

Sementara itu, Ketua Pegawai Operasi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD), Azhar Ahmad berkata, perkhidmatan monorel berkenaan tidak akan dapat berjalan seperti biasa pada waktu hujan, melain pihak pengurusan menggunakan cat thermal pada landasannya.

Menurutnya, keadaan basah yang disebabkan hujan akan mengurangkan cengkaman pada landasan dan roda monorel.

"Sebab itulah kita meminta pihak pengurusan Monorel Melaka supaya tidak mengendalikan perkhidmatan pada waktu hujan," katanya.

Selain itu, katanya, sepasukan jurutera SPAD akan turut dihantar untuk memeriksa monorel berkenaan hari ini.

Tidak selamat

Jumaat lalu, perkhidmatan Monorel Melaka memulakan semula operasi selepas digantung perkhidmatannya sejak awal bulan ini.

Kebenaran untuk pengendali perkhidmatan itu, Menara Taming Sari Bhd, memulakan semula perkhidmatan dikeluarkan SPAD setelah berpuas hati langkah diambil pengendali perkhidmatan terhadap beberapa isu ditimbulkan sebelum ini.

Bagaimanapun, syarat SPAD mengenai penggunaan cat khas itu masih belum dilaksanakan dan hanya akan dibuat apabila perkhidmatan monorel dihentikan seketika bagi menjalankan penyelenggaraan berjadual Januari depan.

british tourist trapped at melaka monorail2 November lalu, dua pelancongan Britain terperangkap selama 20 minit di dalam gerabak gara-gara perkhidmatan terhenti secara tiba-tiba.

Berikutan itu, SPAD melakukan kerja-kerja pemeriksaan secara keseluruhan dan mendapati perkhidmatan monorel itu gagal mematuhi aspek keselamatan yang mengundang bahaya kepada para pengguna.

SPAD kemudian mengumumkan perkhidmatan itu digantung selama 30 hari. Tindakan itu, mengundang rasa tidak puas hati Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam yang mendakwa ciri-ciri keselamatan telah dipenuhi.

Monorel pelancongan berharga RM15.5 juta dilancarkan oleh pada 20 Okt tahun lalu sempena perisytiharan Melaka sebagai negeri maju 2010 dan kira-kira 16,000 penumpang telah menaikinya.

___________________________________________________

KATE NEGERI MAJU..TP PERKHIDMATAN MONOREL PON SANGKUT..

APE CER NI?..NK BUAT MONOREL PON KASI LA YG KUALITI..

MEMALUKAN NEGARA JE..PELANCONG2 ASING HAMPE DGN PERKHIDMATAN MONOREL DI MELAKA NI..

SETAKAT HARGE MAHAL..TP X KENDALIKAN DGN SEMPURNA..X JADI JGK..ADUH..

BOLEH JALAN LA UMNO..HAHA


ANAK MUDA TOLAK UMNO..

Anwar mahu tendang pengkhianat PKR..

PRU: Anwar mahu bersihkan PKR dari pengkhianat-Malaysiakini
Ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memberi amaran kepada "pengkhianat" dalam parti yang perlu dibersihkan menjelang pilihan raya umum akan datang.

Katanya, langkah itu penting memandangkan pilihan raya umum ke-13 merupakan penentu kepada PKR dan juga lanskap politik negara.

Anwar juga berkata proses berkenaan juga penting memandangkan parti itu kini sudah dua kali ganda lebih kuat berbanding ketika memasuki gelanggang pilihan raya 2008.

pkr congress 2011 271111 anwar speech 01"Dari awal saya kata kita akan saksikan pengkhianatan. Setiap pilihan raya kecil (ada wakil rakyat PKR) lompat. Dekat pilihan raya umum lagilah, harga kian naik," katanya ketika menyampaikan ucapan penggulungan di Kongres Nasional PKR Kelapan di Pulai, Johor.

Memetik ucapan setiausaha agung, Saifuddin Nasution sebelumnya, Anwar berkata Nabi Muhammad SAW sendiri tidak akan memaafkan pengkhianat walau tetap memaafkan orang kafir Quraisy yang diperanginya sebelum itu.

Anwar membangkitkan perkara itu dalam latar kongres yang kali pertama diadakan di Johor – kawasan yang tidak pernah dimimpikan untuk dijelajahi PKR pada pilihan raya 2008, katanya.

Namun, dengan keterbatasan pengaruh itu, PKR dan Pakatan Rakyat tetap berjaya menawan lima negeri pada 2008, katanya yang turut memberi amaran kepada golongan yang mahu mencari peluang dalam parti.

"Kalau khianat, terajang awal-awal. Jangan tolak ansur dengan pengkhianat. Kekuatan Umno hanya beli orang sebab dia ada wang. Wang apa? Wang rasuah. Kalau (semangat) kuat tak ada apa yang dapat patahkan kita.

"Kalau PKR kekal mantap, tiga parti ini (PAS-PKR-DAP) tetap bersatu, kita akan tawan Putrajaya," katanya lagi disambut tepukan para perwakilan.

Anwar bagaimanapun mengakui bahawa tindakan seorang demi seorang wakil rakyatnya yang berpaling tadah sebelum ini merupakan kesilapannya sendiri kerana salah memilih calon.

Dalam pada itu, beliau turut memberi amaran kepada anggota jentera partinya yang kelihatan terlalu "lumayan" selepas memenangi pilihan raya 2008.

"Saya setuju, ada percubaan untuk meronyeh dan merosak cita-cita ini. Ada ahli majlis nampak terlalu lumayan. Ini buka ruang untuk kita tegur.

"Saya beri ingatan, setuju dengan lontaran setiausaha agung, jangan andaikan kerana mahu ke Putrajaya kita sanggup bertolak ansur di kalangan jentera," katanya lagi.

Malah, beliau turut memberi amaran untuk tidak memberi peluang lagi kepada "orang yang tak layak" dan yang tidak menjalankan tugas sebagai wakil rakyat.

Terdahulu, setiausaha agung Saifuddin Nasution dalam ucapannya dengan berang menempelak wakil rakyat tertentu parti itu yang tidak dapat menghadirkan diri ke program berkenaan.

"Saya kecil hati sebab ada wakil rakyat yang tak dapat datang. Kita tak boleh jadi wakil rakyat, ahli parlimen atau apa sekalipun tanpa platform parti.

"Ada 365 hari setahun, bloklah tiga hari untuk kongres. Apa alasan tak dapat datang? Tak ada duit?

"Kalau PKR nak mulakan budaya baru, mulakan sekarang. Tak ada tempat untuk oportunis dalam parti," katanya lagi.

________________________________________________

PKR PERLU BUANG ORG2 CMNI..
JGN KASI MUKE..ORG CMNI LA YG MEROSAKKAN PARTI..
PAKATAN RAKYAT BERUSAHA UNTUK MEMERANGI PENGKHIANAT SEPERTI INI..
PERLU AMBIL ORG YG ADE KOMITMEN..ORG YG BERJIWA RAKYAT..
BRU LEH MNG..UMNO PON TAKOT..HAHA


ANAK MUDA TOLAK UMNO

Helah umno

Pesara: Mengapa Pakatan sukar tawan Putrajaya-Malaysiakini
Seorang pesara menjadi tumpuan pihak pembangkang sewaktu pendengaran awam Jawatankuasa Pilihan Parlimen (PSC) bagi penambahbaikan pilihan raya, apabila beliau meminta mereka supaya melupakan sahaja niat untuk menawan Putrajaya di bawah sistem pilihan raya yang ada sekarang.

ng chak ngoon complain to psc 271111Dengan berbekalkan cetakan slaid pembentangannya, Ng Chak Ngoon (kanan) yang menyifatkan dirinya sebagai
seorang pesara, membentangkan kepada anggota panel PSC dengan graf yang menunjukkan 222 garisan, dengan setiap satu lebih tinggi daripada yang lain.

Graf itu, kata Ng di sesi pendengaran di Kota Kinabalu semalam, digariskan mengikut jumlah pengundi kawasan pilihan raya bagi pilihan raya umum 2008.

"Semua di sebelah kiri (biru) dimenangi oleh BN, di sebelah kanan (merah) dimenangi oleh pembangkang. Kawasan pilihan raya BN sangat kecil dan kawasan pembangkang sangat besar. Jadi, apa yang berlaku di sini?"

Beliau mendakwa, ia bukan secara kebetulan yang semua orang di kawasan yang besar suka pembangkang dan semua orang di kawasan pilihan raya kecil suka BN.

NONESebaliknya, Ang mendakwa kawasan BN dipecahkan menjadi
kawasan yang lebih kecil untuk menambah bilangan ahli parlimen mereka.

Menurutnya, kawasan pilihan raya yang paling kecil - Putrajaya yang diwakili BN - hanya mempunyai 6,008 pengundi - tetapi kerusi Kapar - yang dimenangi pembangkang - mempunyai 112.224 pengundi, iatu 17 kali lebih daripada Putrajaya.

"Jika kita pecahkan Kapar kepada saiz Putrajaya, anda akan mempunyai 17 ahli parlimen dari Kapar dan bukannya seorang sahaja."

Jika semua kerusi sama saiznya, kata Ng, pilihan raya umum lepas akan menyaksikan keputusan di mana BN dan Pakatan Rakyat hanya akan mempunyai perbezaan tujuh kerusi di Parlimen dan bukannya 140 dan 82 seperti dalam keputusan sebenarnya.

Beliau juga menganggarkan jika sesebuah parti bergantung kepada semua kerusi kecil untuk memegang kuasa, maka ia hanya akan memerlukan 15.4 peratus daripada jumlah undi untuk membentuk majoriti di Parlimen.

Oleh itu, katanya, jka pembangkang fikir mereka boleh menawan Putrajaya, mereka boleh lupakan sahaja niat tersebut.

___________________________________________

INI UMNO BUSUK PUNYA PARTI..
UMNO BNYK MEN TIPU..MENTANG2 SPR TU ANJING DIE..
PR PERLU UBAH KLO BENDE TU PERLU DIUBAH SEPERTI YG DIKATAKAN DI ARTIKEL DI ATAS..

ANAK MUDA TOLAK UMNI