free counters

Monday 21 November 2011

Mongolia dan pak keris kencing lagi pasal ISA









Undang-undang baru yang akan menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960 yang akan dimansuhkan tetap mengekalkan amalan penahanan tanpa perbicaraan, kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

perkasa visit kdn on isa 290911 hishamuddinBeliau berkata amalan itu perlu untuk memerangi kegiatan militan dan keganasan.

Beliau memberikan contoh beberapa negara yang menguatkuasakan amalan itu sebagai salah satu elemen untuk memerangi keganasan antaranya melalui Patriot Act di Amerika Syarikat dan Anti-Terrorism Act di United Kingdom dan Australia.

"Seperti Patriot Act di AS, seperti Anti-Terrorism Act di UK dan Australia, yang semuanya (negara itu) memperjuangkan hak asasi manusia, dan mereka sedar dalam berurusan dengan militan dan kegansaan, mereka perlu mempunyai akta sedemikian.

"Malahan terdapat beberapa rakyat Malaysia yang sedang ditahan di kem tahanan di Guatanamo tanpa perbicaraan selama beberapa tahun...kerana mereka telah ditahan oleh pihak berkuasa AS. Jadi jangan bersikap berat sebelah dan kita tidak mahu bersikap hipokrit dalam perkara ini," katanya.

Malaysia juga belajar daripada pengalaman negara-negara lain yang telah menghapuskan akta-akta sedemikian tanpa berfikir panjang dan akhirnya padah menimpa mereka, katanya kepada pemberita selepas menghadiri sambutan Hari Inovasi dan perhimpunan bulanan kementerian itu di Putrajaya hari ini.

Hishammuddin berkata BN sebagai parti yang mentadbir negara tetap akan bertanggung  jawab dan mematuhi segala undang-undang yang akan dilaksanakan kelak untuk kesejahteraan rakyat.

azlanPada 15 Sept lalu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada perutusan khas Hari Malaysia mengumumkan ISA akan dimansuhkan dan dua undang-undang baru yang sesuai akan digubal bagi memelihara keamanan, kesejahteraan, kesentosaan serta kerukunan hidup rakyat dan negara.

Ditanya mengenai antara perkara baru yang akan dimasukkan dalam undang-undang baru itu, Hishammmuddin berkata ia termasuklah tempoh tahanan, notis kepada keluarga yang ditahan dan keperluan untuk membuat rayuan.

Beliau berpendapat perkara-perkara itu tidak sukar untuk dilaksanakan kerana  proses pindaan ISA sudah dimulakan sejak dua tahun lalu.

- Bernama


________________________________________________________________________________
INI APA NI ?
CERITA KELING LAGI.
SEBAB ITU ISHAM RAIS CAKAP DULU , JANGAN PERCAYA MULUT BUSUK UMNO.
MUNGKIN KATA NAK MANSUH DAN NANTI TENGOK JE , DUA UNDANG-UNDANG BARU AKAN JADI LAGI KEJAM.
PEMIMPIN BUSUK SUDAH KANTOI SUKA KENCING DI LANTAI.
TENGOK APA DEPA KATA , NAK MANSUH ISA TAPI KEKALKAN PENAHANAN TANPA BICARA ?
KAH KAH KAH KAH
BUSUK PUNYA ORANG.
MCM MULUT YDP UITM TAK GOSOK GIGI.


ANAK MUDA TOLAK UMNO

No comments:

Post a Comment