free counters

Friday 18 November 2011

UMNO tak akan layan orang asli macam ni sebab depa tamak halobee.


GAMBAR INI ADALAH OSTAD UMNO


Majlis Peguam hari ini melancarkan tabung khas untuk menanggung kos mahkamah bagi kes melibatkan Orang Asli.
Bekas presiden Majlis Peguam, Datuk Ambiga Sreenevasan berkata, tabung berkenaan bertujuan menanggung kos untuk memfailkan kes dan juga kos perundangan lain.
Ambiga berkata, peguam yang menangani kes berkenaan bagaimanapun tidak akan mengenakan yuran guaman, katanya lagi yang turut merasmikan Jawatankuasa Hak Orang Asli Majlis Peguam hari ini.
Halangan besar untuk Orang Asli mengemukakan kes mereka ke mahkamah, terutama berhubung hak ke atas tanah mereka adalah kos mahkamah.
Antara lainnya adalah kes melibatkan penempatan sekumpulan masyarakat Orang Asli Sungai Ruil, Cameron Highlands yang terlibat dalam kejadian tanah runtuh Ogos lalu.
Ketua kampung kumpulan masyarakat Semai itu, Kadir Ahsan ketika membentangkan kesnya dalam seminar selepas itu berkata kerajaan telah memujuk mereka untuk berpindah.
"Kerajaan suruh kita pindah banyak kali, tapi kita memang tak mahu pindah. Walau berisiko pun kita akan duduk di situ juga," katanya.
Jelasnya, mereka enggan berpindah dari kawasan yang didiami itu kerana bimbang tanah berkenaan akan diambil oleh pemaju.
Beliau memberi alasan, lereng bukit yang didiami itu bernilai tinggi kerana kedudukannya yang mengadap satu kawasan padang golf.
"Sebab itulah kita perlukan bantuan peguam," katanya lagi yang mahu hak anggota masyarakatnya ke atas kawasan berkenaan dikekalkan.

____________________________________________________________________________
SYABAS , INI BARU NAMANYA MEMPERJUANGKAN RAKYAT!
BUKAN MACAM UMNO
SOROK KOCEK SENDIRI.
PARTI KAPITALIS.
KAYAKAN KRONI.
MACAM ANAK ANAK MADEY MAMAT.
ANAK MUDA JANGAN IKUT MACAM YDP UITM.
RELA MENJILAT BONTOT ORANG ORANG UMNO.
ANAK MUDA BERJUANG , DIA CIUM KETIAK SAHOL.
HAHAHAHAHAHAHA.

ANAK MUDA TOLAK UMNO!

No comments:

Post a Comment