free counters

Saturday 7 January 2012

PERKASA yang bebal dakwa mendakwa

Shah Alam, 7 Jan : Pengerusi Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) Daerah Petaling, Zainal Abidin Ahmad semalam mendakwa seorang pelajar tahun satu Universiti Teknologi Mara (UiTM) dikesan menghasut pelajar untuk menyertai perhimpunan haram dianjurkan pihak tertentu melalui blog miliknya.
Pelajar itu juga turut menyeru mahasiswa berhimpun di Masjid Negara, hari ini (semalam), dipercayai sebagai tanda sokongan kepada seorang mahasiswa yang mendakwa cedera parah (Safwan) akibat dibelasah pihak berkuasa dalam demonstrasi di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Tanjung Malim, Perak, 1 Januari lalu.
Dalam blognya juga, pelajar itu cuba mendapatkan bantuan kewangan dan material daripada pihak tertentu kononnya mewakili sebuah persatuan mahasiswa yang tidak berdaftar.
Guna nama UiTM minta dana
Tambahnya, tindakan pelajar terbabit yang menggunakan nama universiti untuk mendapatkan dana kononnya untuk aktiviti pelajar diragui.
Katanya, persatuan diwakili pelajar berkenaan adalah persatuan tidak berdaftar selepas semakan dilakukan pihak universiti berkenaan.
“Tindakan pelajar terbabit boleh mendatangkan kekeliruan kepada ramai pihak dan dikhuatiri dana diperoleh akan digunakan untuk tujuan yang salah dan boleh menggugat keharmonian negara.
“Ternyata ia melanggar Akta 174 Institusi-Institusi Pelajaran (Tatatertib) 1976 di mana pelajar tidak dibenarkan mewakili pertubuhan atau persatuan tidak sah selain tidak dibenarkan mendapatkan bantuan kewangan dari pihak tertentu,” katanya dipetik satu sumber setelah membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam, semalam.
Namun, sumber berkenaan tidak menceritakan dengan terperinci blog pelajar berkenaan dan peribadinya berhubung hasutan yang didakwa. – GZDaily

__________________________________________________________

INI ANAK MUDA YANG BERANI.
INI ANAK MUDA YANG SANGAT KENTAL.
DIA BUKANLAH TERLALU LANCAU SEHINGGA TIDAK CUAK LANGSUNG DIA DIGANTUNG.
DIA BUKANLAH TERLALU SIAL SEHINGGA SANGGUP KE JALANAN SEMATA-MATA MEMPERJUANGKAN PERKARA YANG SIA-SIA.
BUKANLAH TERLALU BABI SEHINGGA SANGGUP KE SANA KE MARI UNTUK MENERANGKAN KEBENARAN DALAM PENULISANNYA.
DIA JUGA BUKANLAH TERLALU BANGSAT UNTUK MENGHADAPI PIHAK YANG INGIN MENGGUGAT.

PERKASA ITU BODOH.
TERUS TERANG MEREKA LANGSUNG TAK RELEVAN.
FUNGSI MEREKA SENDIRI KITA RAGUI.
KHALID ISMATH YANG DIKATAKAN MENGHASUT INI SEBENARNYA HANYA MAHASISWA BIASA.
TIDAK SEPERTI MEREKA BARISAN GANGSTER.

AYUH ANAK MUDA KE PENTAS JALANAN.
KERANA DUNIA INI AKHIRNYA MENJADI MILIKMU JUA.,

ANAK MUDA TOLAK UMNO.

No comments:

Post a Comment