free counters

Wednesday 11 April 2012

Mahasiswa kirim kek taik pada kirajaan terengganu


Gempur serah bantahan kepada MB, yayasan esok

Harakahdaily,11 Apr 2012
KUALA LUMPUR, 11 April: Gerakan Mahasiswa Pantai Timur (Gempur) telah melancarkan petisyen bantahan bagi memberi respons balas terhadap tindakan pihak Wisma Darul Iman dan Yayasan Terengganu.

Presiden Gempur, Syahmi Hazim Ithnin berkata, tindakan itu sebagai merujuk kepada respons dan kenyataan akhbar yang telah dikeluarkan oleh Menteri Besar dan Yayasan Terengganu bahawa mereka masih tetap dengan keputusan untuk menarik pinjaman 9 mahasiswa Terengganu di Mesir.

Oleh itu, ujarnya Gempur akan turun ke Wisma Darul Iman dan Yayasan Terengganu esok, 12 April bagi menyerahkan petisyen bantahan berhubung isu penarikan pinjaman 9 mahasiswa itu.

Ini, tambahnya adalah tindakan susulan selepas delegasi Gempur dan wakil mahasiswa Yayasan Terengganu turun menghantar memorandum bantahan kepada wakil Menteri Besar dan Yayasan Terengganu pada 1 April lalu.

“Pada peringkat mahasiswa, kami melihat isu penarikan pinjaman 9 mahasiswa ini adalah sebuah penindasan, kezaliman dan ketidakadilan,” katanya dalam satu kenyataan.

Oleh itu, katanya penyerahan petisyen esok adalah cara yang terbaik dan signifikan untuk memberi signal mahupun isyarat kepada kerajaan negeri dan Yayasan Terengganu bahawa mahasiswa Pantai Timur tidak mampu untuk berkompromi dengan sebarang bentuk penindasan yang membebankan mahasiswa dan rakyat.

______________________________________________________________________________
SAYID DAH BERTINDAK ZALIM PADA MAHASISWA.
MAHASISWA DAH BERI AMARAN.
INI MESEJ YANG JELAS.
MAHASISWA DAH BERBULU DENGAN PEMERINTAHAN ZALIM KIRAJAAN IMNNO SAYID BEBAL.
ESOK ANAK MUDA TERENGGANU SILA TURUN RAMAI RAMAI.
KIRAJAAN SUDAH TARIK PINJAMAN SEBAB MAHASISWA TURUN BERSIH.
MAHASISWA TERENGGANU SEPOLOH RIBU SILA TURUN
LARAT TAK KIRAJAAN KORUP LAWAN KAMU
KERANA DUNIA INI AKAN MENJADI MILIKMU JUA.

ANAK MUDA TOLAK UMNO!

No comments:

Post a Comment