free counters

Tuesday 28 February 2012

Panas!! Dibogelkan satu persatu


PETALING JAYA, 28 Feb : KEADILAN sekali lagi tampil dengan pendedahan terbaru yang mengaitkan pengurusan National Feedlot Coorporation (NFC) selain dari tiga buah restoran mewah di Singapura dan pelaburan berjumlah RM44 juta dalam pembelian tiga kondominium mewah.


Jelas Pengarah Strategi, Rafizi Ramli pada satu sidang media di Ibu Pejabat KEADILAN hari ini, melalui sebuah syarikat bernama Farmhouse Supermarkets Pte Ltd yang mana sahamnya dimiliki bersama oleh keluarga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Jalil.

Tambahnya lagi, pemilik-pemilik saham terdiri dari suami kepada Shahrizat iaitu Datuk Seri Salleh Ismail sebanyak S$666,667 dan dua anaknya iaitu Wan Shahinur Izran Salleh dan juga Wan Izzana Fatimah Zabedah yang masing-masing memiliki sahan sebanyak S$666,667.

“KEADILAN berjaya menjejaki syarikat ini melalui carian penglibatan perniagaan anak kepada Shahrizat iaitu Wan Izzana fatimah Zabedah yang menyenaraikan kesemua syarikat yang dimiliki beliau.

“Farmhouse Supermarkets Pte Ltd dipercayai dibiayai oleh Malayan Banking Berhad dan united Overseas Bank Limited, melalui kaedah yang sama digunapakai untuk pembiayai pembelian dua kondominium di Marina Bay Suites berharga RM34 juta yang didedahkan sebelum ini,” jelasnya.

Kata beliau lagi, syarikat ini aktif mengambil pekerja melalui pengiklanan yang dibuat dan ia dipercayai sebagai persediaan bila mana pasaraya itu bakal dibukan dalam tahun 2012 kelak.

Siasatan PKR juga mendapati Farmhouse Supermarkets itu telah pun menjadi ‘anchor tenant’ kepada sebuah pasaraya mewah yang bernama ‘Star Vista’ terletak di kawsan elit berdekatan dengan Nanyang Technology Universiti.

Pasaraya yang diusahakan oleh Farmhouse Supermarkets Pte Ltd ini dijangka mula beroperasi dalam suku ketiga tahun ini.

“Kita juga mendapati syarikat tersebut juga telah menandatangani perjanjian dengan CapitalMalls (pemaju) bagi 28 unit ruang kedai di tingkat dua kompleks tersebut iaitu dari unit #02-08 hingga ke unit #02-35.

“Semakan harga pasaran bagi ruang kedai komersial di pasaraya di Singapura menunjukkan julat kadar sewa bagi satu meter persegi adalah antara S$350 hingga S$500 sebulan bergantung kepada lokasi dan ia berdasarkan kepada kajian ‘Competition Commision of Singapore’,” sambungnya.

Atas andaian tersebut, Rafizi berpendapat jika keluasan 28 unit itu dianggarkan sekitar 3,000 meter persegi tanggunggan sewaan bulanan yang terpaksa dibayar oleh syarikat tersebut adalah sekitar S$900,000 sebulan atau RM2.2 juta sebulan.

Malah, kenyataan pengurusan NFC yang mempertahankan hak mereka berbelanja dana RM250 juta itu memgikut citarasa mereka memperkuatkan lagi hujan bahawa sebahagian wang tersebut bakal dibelanjakan bagi membiayai pasaraya mewah ini.

“sudah tentu perniagaan pasaraya ini akan dibiayai oleh dana awam yang disalurkan bagi tujuan penternakan lembu seperti yang dimandatkan oleh NFC seperti yang berlaku di dalam pembelian-pembelian aset mewah lain sebelum ini.

“KEADILAN mendesak supaya NFC berterus terang mengenai komitmen kewangan yang telah dibuat melalui Farmhouse Supermarkets Pte Ltd termasuk perjanjian sewaan yang telah dimeterai,” tegasnya.

Beliau berharap tindakan tegas perlu dilakukan segara untuk merampas kembali kesemua dana yang telah diselewengkan secepat mungkin dan mendakwa individu terbabit di mahkamah atas tuduhan pecah amanah seperti mana yang dicadangkan oleh pihak polis kepada Peguam Negara.

Sementara itu, Ahli Parlimen Ampang Zuraida Kamaruddin memberitahu isu NFC ini akan dibawa ke persidangan parlimen kali ini dan usul mengenainya akan dihantar ke parlimen sebelum bermulanya sesi persidangan kali ini dan beliau berharap usul tersebut akan menjadi satu topik perbahasan.

“Kita mahu parlimen membenarkan isu NFC ini dibahaskan pada sesi kali ini, kita juga berharap melalui perbahasan tersebut satu jalan penyelesaian dapat kita perolehi selain segala maklumat dapat diketahui oleh seluruh rakyat Malaysia,” jelas Ketua Wanita KEADILAN itu.


_______________________________

HAHAHAHAH...
KANTOI LAGI..HAHA..
KALAU DAH GUNA DUIT RAKYAT TU..INGAT ORANG MAHU DIAM KE?..HAHA..
BANYAK GILA LA ASET KAK IJAT..BAK MAI SKIT..U HELP ME.I HELP YOU .HAHA..
SEGALA PENYELEWENGAN AKAN TERUS DIBONGKAR..TIDAK BOLEH BERDIAM DIRI..
PENYELEWENGAN INI MEMBABITKAN DANA RAKYAT..BUKAN DUIT MAK BAPAK DIA..
NAJIB NI TAK LUCUTKAN JAWATAN KAK IJAT KE?..KE ATAU SEBAB TAKOT RAHSIA NAJIB TERBONGKAR..KAU BUANG AKU..RAHSIA KO TERDEDAH..HAHA..
MARI SAMA2 KITA TOLAK UMNO..
UMNO PERLU DIJATUHKAN..

ANAK MUDA TOLAK UMNO..
ANTI LYNAS..

No comments:

Post a Comment