free counters

Monday 20 February 2012

Kedatangan Anwar diraikan oleh rakyat Johor



PETALING, 20 Feb: Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail (gambar) berkata, keganasan yang berlaku di Sembrong, Johor semalam jelas menggambarkan Umno berada dalam keadaan terdesak.

Malah, katanya kenyataan yang dikeluarkan oleh PKR sebelum ini yang meletakkan Johor sebagai negeri tumpuan PKR dan juga Pakatan Rakyat membuatkan mereka sanggup melakukan apa-apa sahaja.

"Johor merupakan negeri ketiga keganasan yang dilakukan oleh Umno selepas Selangor dan Melaka.

"Malah insiden semalam yang mana pada satu program jelajah PKR, terdapat sekumpulan ahli Umno telah memulakan provokasi serta melakukan keganasan malah terdapat kecederaan dan kerosakan kepada kereta yang dinaiki oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim," jelasnya.

Beliau berkata, tindakan samseng itu seolah-oleh mendapat restu oleh pihak keselamatan apabila hanya memerhati tanpa sebarang halangan mahupun tangkapan.


"Malah mercun yang dibaling itu melalui atas kepala polis tapi tiada tangkapan dibuat, saya tidak pasti adakah kerana ia berada di kawasan Parlimen Sembrong, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein?

"Persoalan ini perlu dijawab oleh menteri tersebut dan juga pihak polis yang bertugas, tapi melihat kepada kejadian tersebut seolah-olah ia direstui," ujarnya.

Ahli Parlimen Machang itu juga turut mempersoalkan adakah kerajaan boleh memberi jaminan keselamatan kepada pemimpin PKR mahupun Pakatan Rakyat dalam siri jelajah mereka bahawa tidak akan berlaku lagi keganasan seperti itu.

"Kita mahukan Hishammuddin serta Menteri Besar Johor tampil beri penjelasan berhubung insiden semalam. Penduduk yang hadir pada ceramah tersebut dan mereka mengenali siapa yang terlibat dalam provokasi tersebut," katanya.

Saifuddin menegaskan tindakan sedemikian tidak menghalang PKR mahupun PR hadir bertemu rakyat dalam usaha menjelaskan setiap penyelewengan yang dilakukan oleh Umno serta memberitahu janji PR apabila memenangi pilihanraya nanti.

Sebelum itu, keganasan yang dilakukan pada program ceramah yang diadakah di Pejabat Keadilan Sembrong itu menyebabkan kereta yang dinaiki Anwar kemek dan cermin pecah.


Laporan polis telah dibuat di Balai Polis Kluang pada jam 3 pagi.

Ceramah yang turut dihadiri beberapa pemimpin tempatan PKR itu telah mendapat kebenaran polis.

HARAKAHDAILY

____________________________________________

UMNO SEMAKIN KUAT MEROYAN...SAMSENG2 SEMAKIN BERLELUASA..
UMNO SEMAKIN MENGHAMPIRI KEKALAHAN..
MEREKA MERAIKAN KEDATANGAN ANWAR DI SEMBRONG,JOHOR..
POLIS DUDUK DIAM JE..HAHA..APE GUNE JADI POLIS KALAU TAK JAGA KESELAMATAN..HAHA..
TAKOT DENGAN SAMSENG UMNO..SAMSENG UMNO LAGI BERKUASA DARIPADA POLIS KE?..HAHA..
LAWAK BETUL MALAYSIA NI..INILAH AJARAN2 UMNO..
SUDAH BANYAK CERAMAH PR YG TELAH DIGANGGU..
ADAKAH ANDA SEMUA MASIH MAHU MENYOKONG UMNO DAN MENGUNDI DACING LAGI..HAHA
JANGAN JADI RAKYAT MALAYSIA YANG BODOH..JANGAN ASYIK MENONTON TV3 SUKU SAHAJA..HAHA..
TELAH BANYAK PROVOKASI YANG TELAH DILAKUKAN..
SEBELUM INI DI JALAN KEBUN DAN JUGA DI KG IDAMAN DISUSULI DENGAN KERETA DIPECAH DI SEMBRONG,JOHOR
MEREKA SEMAKIN TAKOT..
MARI SAMA2 KITA TOLAK UMNO..

ANAK MUDA TOLAK UMNO

No comments:

Post a Comment