free counters

Thursday 1 November 2012

RUMAH BERKEBAJIKAN TAHAP REBAN

PROJEK RUMAH RAKYAT YANG MACAM TAHI PUN BANYAK SONGEH
BUKAN MINTA RUMAH MEWAH MACAM ANAK NAJERI AJIZ

INI KATANYA MEMBELA MELAYU
BUKAN MELAYU DIBELA TAPI KRONI DIBELA DAN MENTERI SELESA

INI MEMANG TAHI
KURANG ASAM

2005 PUNYA PROJEK
SEKARANG 2012
KENAPA X SIAP??

MANA PERGI DUITNYA??
MUNGKIN KENA KEBAS KOT

SAPE YANG KEBAS???
TAK MAHU TUDUH NANTI KENA TEBAS

KAH KAH KAH

MELAYU TINDAS MELAYU
MAMAK TEPUK TANGAN

KAH KAH KAH

Projek rumah murah BN untuk Melayu di PP dipersoal~MALAYSIA KINI



Tiada satu rumah pun dibina di sebidang tanah di Teluk Kumbar yang diperuntukkan untuk projek kediaman mampu milik Melayu walaupun syarikat berkaitan kerajaan pusat mendapat kelulusan pembangunan pada 2005, dakwa Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP).

Presidennya Rahmad Isahak berkata, kira-kira dua (2.26) daripada 114 ekar tanah gred pertama dikhaskan untuk pembangunan 235 unit rumah kos rendah, di atas tanah seluas 700 kaki persegi dengan kos RM35, 000 setiap satu.

NONEJusteru, Rahmad mempersoalkan kenapa tiada pembangunan dibuat di kawasan Selatan Pulau Pinang itu walaupun berhasrat melaksanakan tujuh tahun lalu.

Katanya lagi, tanah itu sebelum ini diluluskan untuk pembangunan kepada Island and Peninsular Development (I&P), anak syarikat Kementerian Kewangan.

Bagaimanapun, dua tahun kemudiannya, Malaysian Resources Corporation Berhad menandatangani perjanjian dengan syarikat berkaitan kerajaan pusat Perlaburan Hartanah Bumiputera Berhad (PHBB) untuk membangunkan kediaman daripada pangsapuri mewah kepada perumahan mampu milik.

No comments:

Post a Comment