free counters

Monday 19 August 2013

5 Sebab Islam Jadi Agama Paling Diktator?

1. Sebab wujudnya pemimpin bebal UMNO

2. Sebab bercakap guna lutut dan langsung tak guna otak.

3. Ada pemimpin yang tunjuk kekerasan apabila ada pihak lain mahu memertikai dengan fakta dan hujah.

4. Wujud pemimpin korup dan hidup macam duit mak bapak dia punya.

5. Ada pemimpin berlagak samseng dan muka tak hensem

OPSSSSS, Ya ampun. Jangan marah ya puak-puak UFB, UAI dan suku sakat. Gua cuma nak cakap tentang sesuatu..... Lihat ini.

ADUN: Derhaka jika pertikai keputusan negeri isu surau - Malaysiakini


Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kempas Datuk Tengku Putra Haron Aminurrashid memberi amaran keras kepada ahli politik di peringkat persekutuan agar tidak mempertikai sebarang keputusan kerajaan negeri dalam isu surau di Tanjung Sedili, Johor.

BILA MASA PULAK ISLAM HALANG UMATNYA BERSUARA DAN BERPENDAPAT? MAQASID SYARIAH BUKAN AJAR SUPAYA MENJAGA AKAL KE?

Tindakan itu jika dilakukan dianggap "derhaka" kepada kerajaan Johor kerana mencampuri urusan yang terletak di bawah bidang kuasa jabatan agama negeri, katanya.

SOLTAN JE ADA KUASA YA? HEBAT! BOLEH JATUH-JATUHKAN HUKUMAN SESUKA HATI PADA RAKYAT

Amaran keras itu yang dilontarkannya sewaktu membahas titah pembukaan Sultan Johor dalam mesyuarat pertama penggal pertama sidang DUN ke-13 turut ditujukan kepada ahli-ahli politik BN.

LA IQRAHA FIDDIN. ISLAM BUKAN AGAMA KERAS SYEIKH!

"Saya menyarankan kepada pihak-pihak tertentu di peringkat pusat agar jangan memandai-mandai hendak menyoal keputusan yang dibuat oleh jabatan agama Islam dan kerajaan negeri Johor Darul Takzim.

SIAPA PLAK YANG MEMANDAI-MANDAI, HANGPA TAKDA OTAK KE? UBAH JELA SAF KIBLAT.

"Jangan ada dari peringkat pusat waima dari barisan kita juga yang cuba membuat kenyataan derhaka terhadap tindakan kerajaan negeri Johor lebih-lebih lagi terhadap isu-isu yang menghina agama Islam di bumi ini.

"Kalau kita ini tukang kasut, jangan pula kita hendak mengajar tukang gunting bagaimana hendak mendandan," katanya.

DAN INI PALING DIKTATOR DAN KEJAM

Beliau bagaimanapun sebelum itu menyokong tindakan Kementerian Dalam Negeri (KDN) melucutkan status pemastautin tetap pemilik resort yang suraunya dijadikan tempat bermeditasi sekumpulan penganut fahaman Buddha itu.

Beliau turut mengalu-alukan KDN mengambil tindakan lanjut terhadap mana-mana individu yang didapati menyalahgunakan keistimewaan imigresen itu.

"Saya juga alu-alukan tindakan selanjutnya oleh Kementerian Dalam Negeri ke atas individu-individu yang diberikan keistimewaan bermastautin di negara ini tetapi menyalahgunakan keistimewaan itu," katanya.

Penasihat Majlis Agama Islam Johor (MAIJ) Datuk Nooh Gadut sebelum ini mengandaikan surau itu mungkin akan dirobohkan kerana tidak menepati arah kiblat.

Keputusan itu bagaimanapun dilaporkan akan hanya ditentukan oleh Jawatankuasa Fatwa Negeri dalam masa sebulan lagi.





YA AMPUN! YA INI DIA BILA ORANG BERLAGAK PANDAI AGAMA.

YA INI MADEYRISME KA ATAU BUKAN?

ATAU POLITIK GEDIK STYLE ANAK PAPA!

YA AMPON PAK. SURAU IKUT KIBLAT ATAU ORANG IKUT KIBLAT?

PENING YA AMPONN!

2 comments:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete