free counters

Sunday 28 July 2013

MAHATHIR DAN ANWAR BERSAMA ULAMAK SYIAH?




LIHAT BAGAIMANA ANAK MUDA MELAWAN PEMBODOHAN.

WAHAI ANAK MUDA SEKALIAN,

PERNAH TAK TERFIKIR KAMU HARI HARI DIBODOHKAN DENGAN SEJARAH

KAMU DIBODOHKAN DENGAN CIKGU DAN PENSYARAH.

KAMU DIBODOHKAN OLAH PAK MENTERI CAP AYAM DAN RESMAH,

YA! INI DIA PEMBODOHAN YANG ANAK MUDA HARUS LAWAN.

PROPAGANDA TV, SORAT KABAR UTOSAN, SURAT - SURAT PEMERINTAH ADALAH ALAT.

BAGI MEMBODOHKAN KAMU ANAK CUCU.

BANGKIT ANAK MUDA.

SILA CARI KAWAN-KAWAN UNTUK BANGUN MELAWAN.


# Save Palestine, Penularan Syiah & Boikot Mcdonalds.

Berkobar-kobar api kemarahan kita apabila membicarakan tentang isu syiah.. Habis semua sibuk duk cakap pasal Syiah.. Dari seorang naif hingga golongan ulamak.. Dari pemerintah pro-kerajaan hinggalah pro-pembangkang.. Dari sekolah rendah hingga di universiti.. Dari Penjawat awam hingga sektor swasta... Syiah.. syiah.. syiah...

Sebelum ini kita semua lebih " sibuk " dengan isu " Save Palestine ". Kita semua bercadang mahu Boikot Mcdonalds kerana syarikat terbabit dilihat sebagai Pro-zionis.. Tapi berapa kerat saja yang masih boikot?? Atau isu-isu tersebut sekadar " Pemanis Bibir " yang mana ia akan datang dan berlalu begitu saja..

Kenapa dilupakan isu tentang kemiskinan ?? Rakyat yang dinafikan hak untuk mendiami rumah mereka?? Isu siswazah yang masih menganggur?? tentang kenaikan harga barang menjelang Aidilfitri ? dan yang lebih besar, Penipuan Pilihanraya ?? Kenaikan harga rumah sehingga tidak mampu dimiliki oleh rakyat terbanyak..

Lupakah kita dengan isu-isu yang lebih penting tersebut?? atau sengaja dibiarkan diri diulit dengan isu-isu yang lebih kontroversi tersebut supaya diri kita tidak terlepas dari bergelar seorang " pejuang agama " ?



P/S : Diharap kita semua tidak leka dengan permainan propaganda murahan ciptaan pemerintah yang zalim..


HA

No comments:

Post a Comment